Home » » Solatlah anak ku sayang

Solatlah anak ku sayang

solatlah anak ku sayang
sikecil memerhatikan ibunya yang sedang solat
Untungnya kalau dapat anak-anak yang soleh dan solehah, berbudi pada ibu bapa dan sekurang-kurangnya tak tinggal solat. Rasanya semua ibubapa pon camni kan?

Salah satu cara untuk didik anak-anak kita agar tidak tinggalkan solat ada pada diri kita sendiri. Kita adalah contoh terbaik. Sebagai contoh terbaik, kita pon jangan lah tinggalkan solat.

Kita juga boleh amalkan doa ni dan dijadikan amalan seharian. Perlu istiqamah. Doanya diambil dari Al-Quran, sepotong ayat daripada surah Ibrahim:



Jom sama-sama kita amal.

p/s: nak senang ingat doa ni, snap je masuk smartphone tu. Lepas solat, carik balik gambar doa ni, baca dalam doa lepas solat.




Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan. 
- Imam Hasan Al-Basri

8 comments:

  1. informasi yang berguna
    thanks for sharing

    ReplyDelete
  2. nice sharing dear....

    Boleh jenguk mama di sini.. Mommy As Blog

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. sama2 la kita ambil sikit manfaat dpdnya

      Delete
  4. InsyaAllah...
    siapa yg xnk anak2 jadi ank yg soleh/solehah, kan.. =>

    ReplyDelete